רוצים לממש את לימוד נהיגה על אופנוע ? הגעתם לגיל המתאים?  לפני שאתם יוצאים לחפש אחר מורה לנהיגה לאופנוע פתח תקווה חשוב שתיקחו בחשבון דבר אחד או שניים שיהיו בסופו של דבר אחראים על כל הלמידה שלכם ובו זמנית על היכולת שלכם להצטיין ולהוביל את עצמכם ואת כלי הנהיגה בבטחה לכל מקום ולכל יעד.

אלו סוגי רישיונות אופנוע יש?

אם אתם בעניין של לעשות רישיון נהיגה לאופנוע חשוב שתדעו בפני מה אתם עומדים ומה ניתן לכם במסגרת הרישיון וכאן עולה גם רישיון מסוג A2 רישיון נהיגה המותאם לאופנוע ומדבר גם על רישיון עד 125 סמ"ק ובתנאי שאתם נוהגים על אופנוע כשלוש שנים. אז אם הגעתם לגיל 16 תוכלו לממש את הלמידה ובתנאי שתגיעו למשרד הרישוי יחד עם אחד ההורים על מנת שזה יאשר את הלימודים וכך תוכלו להוציא לפועל את הרצון הגדול לצאת מאחריות למשהו עצמאי יותר -אופנוע משלכם. למען הסר ספק, אם הגעתם לגיל 17 אזי לא יידרש מכם שום אישור מההורים ותוכלו להגיע לבדכם לבית הספר לנהיגה ולהתחיל את הלמידה.

איך עושים רישיון לאופנוע?

כמו כל כלי רכב אחר, גם כאן יהיה עליכם להוציא רישיון בהסתמך על מבחן תאורתי עיוני. במעמד הזה תוכלו לבצע מבחן תאוריה כבר בגיל 15.5. עם זאת, חשוב לציין כי במעמד הטסט יהיה עליכם לבצעו גם על הכביש בזמן אמת וגם על מגרש. כפי שהבנתם, רק לאחר שלוש שנים באם תרצו לשדרג את הרישיון שלכם ל125 סמ"ק יהיה עליכם להמתין שלוש שנים ואז להשתייך גם אל התלמידים שקיבלו פטור ממבחן עיוני לאופנוע. ביחס למבחן הראשוני, אנשים שיבצעו רישיון על 125 סמ"ק ייתקלו במבחן מעשי פשוט יותר וכאן ייבחן התלמיד אך ורק על המגרש עצמו ללא מבחן הכביש שנעשה בתחילת התהליך.

כמו כן במעמד לימודים זה אין מינימום שיעורים והשיעורים לרוב תלויים ביכולות האישיות שלכם. שלא כמו רישיונות אחרים כאן ייקח לכם להנפיק את הרישיון תוך זמן קצר בלבד . רישיון עד A1 מדרגה 47.6 יהיה ניתן ללמוד החל מגיל 18. המבקש להוציא רישיון זה יידרש לבצע מבחן מעשי וכן מבחן תאוריה מלא.

מורה לנהיגה לאופנוע פתח תקווה – A1 A2